شرکت پرتوسازان کارینا اوژن

چیپ ست موازی

چیپ ست موازی قابلیتی بسیار مهم در ال ای دی های دیجیتال می باشد که وجود آن از خرابی های گسترده در محصولات جلوگیری می کند

چیپ ست موازی چیست؟

یکی از قابلیت های محصولات پرتوسازان چیپ ست موازی هست. حالا میخوایم براتون تشریح کنیم این قابلیت چیه و به چه درد می خوره.
در این مقاله سعی داریم با زبان ساده این قابلیت مهم و منحصر به فرد رو براتون توضیح بدیم
امروزه بیشتر محصولات نورپردازی با ال ای دی ساخته می شن. که این ال ای دی ها با روشن و خاموش شدنشون توی رنگ های مختلف باعث ایجاد جلوه های بصری میشن. روشن و خاموش کردن ال ای دی ها رو اصولا باید از طریق فرمانی هوشمند تحت کنترل داشت که جلوه های بصری قابل درکی رو نمایش بدن.

چیپ ست موازی
چیپ ست موازی

این فرمان کنترلی از طریق کنترلر ها به ال ای دی ها ارسال می شه. که از طریق یک سیم و به صورت سریال ارسال می شه. که اصطلاحا بهش پروتکل SPI هم اطلاق می شه. حالا چالشی که اینجا به وجود میاد اینه که اگه یکی از ال ای دی ها بسوزه بقیه ال ای دی های بعد از اون هم خاموش می شن چون این ارتباط به صورت سریال و پشت سر هم هست. مثل اتصال حلقه های زنجیر که اگه یه حلقه پاره بشه زنجیر از اون حله به بعد جدا مبشه و میفته.

و اما راه حل!

راه حل مشکل دست ماست. درسته ، چیپ ست موازی!. البته این اصطلاح رو شرکت پرتوسازان از سال 96 برای اوین بار در ایران برای معرفی محصولات جدیدش به کار برد که این قابلیت رو داشتن.
چیپ ست موازی به این صورت عمل می کنه که اگه یکی از ال دی ها سوخت باز هم دیتای کنترلر رو از خودش رد میکنه. و به ال ای دی بعدی میرسونه و اجازه نمیده بقیه ال ای دی ها خاموش بمونن. این قابلیت بسیار مهم توی تجهیزات نورپردازی یک انقلاب بزرگ محصوب میشه. چون بزرگترین عیب محصولات نورپردازی قبلی همین مورد بوده. که البته با یا این راهکار برطرف شد.

اشتراک گذاری:

Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

موارد بیشتر

ال ای دی وال

اگر به دنبال یک محصول جهت نورپردازی قسمت جایگاه موزیک با قیمت مناسب تر از تلویزیون شهری هستید، ال ای دی وال پرتوسازان بهترین گزینه است.

اطلاعات بیشتر »
دسته بندی مطالب
پیمایش به بالا